Samantha Reynolds (Canadá)




I AM NOT OLD

I am not old, she said
I am rare

I am the standing ovation
at the end of the play

I am the retrospective
of my life
as art

I am the hours
connected like dots
into good sense

I am the fullness
of existing

you think I am waiting to die
but I am waiting to be found

I am a treasure
I am a map
these wrinkles are imprints
of my journey

ask me
anything.

*

EU NÃO SOU VELHA

Eu não sou velha, disse-me
Eu sou rara

Eu sou a grande ovação
no fim da peça

Sou a retrospectiva
da minha vida
como arte

Sou as horas 
conectadas como pontos
no bom sentido

Eu sou a plenitude
de existir

tu acreditas que estou à espera da morte
mas eu estou à espera de ser encontrada

Eu sou um tesouro
Um mapa
estas rugas são pegadas
da minha jornada

pergunta-me 
qualquer coisa.

*


Samantha Reynolds (Vancouver, Canadá)

Tradução: Sandra Santos


Mensagens populares